'' Anadolu   Sigorta   Ä°zmir   Yetkili      Acentesi                                                 Hepsi Sigorta ®   ile  Anadolu Sigorta'da  Kaybetmek Yok! ''

 
   
 

Anasayfa Kurumsal Sağlık Trafik Kasko Dask Konut İşyeri Ferdi Kaza Tüm Sigortalar yasal_bilgilendirme İletişim

  Cingöz Sigorta Aracýlýk Hizmetleri Ltd. Þti.

YANGINA BAÐLI KAR KAYBI SÝGORTASI GENEL ÞARTLARI


Yürürlük Tarihi 01.02.2009

A- Sigortanýn Kapsamý

A.1- Sigortanýn Konusu

Bu sigorta ile; bir ticari faaliyetin yürütülmesinde kullanýlan taþýnýr ve taþýnmaz deðerlerde, bir yangýn sigorta sözleþmesi kapsamýnda teminat altýna alýnan risklerin gerçekleþmesi ile ortaya çýkan hasar ve kayýplar sonucu, ticari faaliyetin kýsmen veya tamamen durmasý veya aksamasý nedeniyle oluþan kar kayýplarý, sigortacý tarafýndan poliçede belirtilen sigorta bedeline kadar teminat altýna alýnmýþtýr.

Sigortacýnýn kar kaybý sigortasý kapsamýnda ödeme yapmasý için sigortalýnýn ticari faaliyeti yürütürken kullandýðý bina, makine, donaným, demirbaþ ve emtianýn geçerli bir yangýn sigorta sözleþmesinin teminat altýna aldýðý risklerin gerçekleþmesi sonucu hasara uðramasý ve meydana gelen zararlarýn ilgili sigortacý tarafýndan tazmin edilmiþ veya sorumluluðunun kabul edilmiþ olmasý þarttýr.

Bu sigortanýn uygulanmasýnda ticari faaliyet, kazanç saðlamak amacýyla yürütülen her tür faaliyet olarak; kar kaybý ise ticari faaliyetin durmasý ya da aksamasý sonucunda, tazminat süresi içinde kalmak kaydýyla ciroda meydana gelen azalmadan ve bu azalmayý önlemeye yönelik iþletme maliyetindeki artýþtan kaynaklanan brüt kar kaybý olarak anlaþýlýr.

A.2- Teminatýn Kapsamý

Bu sigorta ile, kar kaybý teminatý verilecek durumlar, ilgili yangýn sigorta sözleþmesinde teminat altýna alýnmýþ olan haller arasýndan, sigorta ettiren ile sigortacý tarafýndan serbestçe kararlaþtýrýlýr.

A.3- Tazminat Süresi

Sigortacý, A.l maddesinin ikinci fýkrasýndaki þartlarýn gerçekleþmesi kaydýyla, hasarýn meydana geldiði andan, ticari faaliyetin durma veya aksamasýnýn tamamen giderildiði ana kadar geçecek süre içinde ve poliçede belirtilen azami tazminat süresini aþmamak kaydýyla, meydana gelecek kar kaybýndan sorumludur. Azami tazminat süresi poliçeye yazýlýr.

A.4- Teminat Dýþýnda Kalan Haller

Aþaðýdaki haller bu sigortanýn teminat kapsamý dýþýndadýr.

4.1. Ýlgili yangýn sigorta sözleþmesi ve yangýn sigortasý genel þartlarý hükümleri uyarýnca teminat altýna alýnmamýþ hallerden meydana gelen kar kaybý.

4.2 Sigorta ettiren ile sigortacý arasýnda kararlaþtýrýlarak kâr kaybý poliçesinde belirtilmiþ olan haller dýþýnda kalan rizikolardan kaynaklanan kâr kayýplarý.

4.3. Sigortalýnýn iflasý veya iþletmenin faaliyetine son verilmesinden sonra oluþan kâr kayýplarý.

A.5- Sigortacýnýn Sorumluluðu

Sigortacýnýn sorumluluðu, sigorta poliçesinde belirtilen sigorta bedeliyle sýnýrlýdýr. Sigorta bedeli, taraflar arasýnda aksi kararlaþtýrýlmadýkça bu genel þartlarda belirtilen esaslara göre hesaplanan brüt kârdýr.

A.6- Eksik Sigorta

Sigorta bedeli (brüt kâr) ve ciro tespit edilirken iþyerinin tazminat süresine iliþkin tahmini cirosu esas alýnýr. Ciro esas alýnarak hesaplanan sigorta bedeli, üçer aylýk dönemler itibariyle revize edilebilir. Aksi kararlaþtýrýlmadýkça sigorta bedelinin, brüt kar oranýnýn senelik ciroya veya tazminat süresi 12 aydan fazla ise standart ciroya uygulanmasý sonucu elde edilen miktardan az olmasý halinde, tazminat aralarýndaki orana göre azaltýlýr.

Sigortalý veya sigorta ettiren, sigorta sözleþmesini yukarýda belirtilen oran dikkate alýnmaksýzýn, sigorta bedelini aþmayan zararýn tamamýnýn sigortacý tarafýndan ödeneceði þeklinde deðiþtirebilir. Sigortalý veya sigorta ettiren, sözleþmeyi bu þekilde deðiþtirdiðini rizikonun gerçekleþmesinden önce sigortacýya noter protestosu ile bildirdiði takdirde bildirim gününü takip eden günden itibaren sözleþme hükümleri kendiliðinden, sigortacýnýn sigorta bedelini aþmayan zararýn tamamýndan sorumlu olacaðý þeklinde deðiþtirilmiþ olur. Sigortalý, sigortacý tarafýndan talep edilen prim farkýný, esas primin ödenmesine iliþkin hükümler uyarýnca öder.

A.7- Aþkýn Sigorta

Sigorta bedeli veya sigortacýnýn zarar dolayýsýyla ödemeyi kararlaþtýrdýðý miktarýn, brüt kar oranýnýn senelik ciroya veya tazminat süresi 12 aydan fazla ise standart ciroya uygulanmasý sonucu elde edilen miktarý aþmasý halinde, sigortanýn bu miktarý aþan kýsmý geçersizdir.

Sigorta süresi içinde haberdar olan sigortacý bu durumu sigortalýya ihbar eder, sigorta bedelini ve primin bu aþkýn bedele ait kýsmýný indirerek fazlasýný sigortalýya iade eder.

A.8- Muafiyetler

Sigorta ettiren ve sigortacý kâr kaybýnýn belli bir miktarýnýn, belli bir yüzdesinin ve/veya 72 saatten az olmamasý þartýyla belli bir süresinin tazmin edilmemesi hususlarýnda anlaþabilirler.

Bu þekilde belirlenen muafiyetler poliçeye yazýlýr.

A.9- Sigortanýn Baþlangýcý ve Sonu

Sigorta, poliçede baþlama ve sona erme tarihi olarak yazýlan günlerde, aksi kararlaþtýrýlmadýkça Türkiye saatiyle öðlen saat 12.00'de baþlar ve öðlen saat 12.00'de sona erer.

B- Hasar ve Tazminat

B.l- Rizikonun Gerçekleþmesi Halinde Sigorta Ettirenin ve/veya Sigortalýnýn Yükümlülükleri

Sigorta ettiren ve/veya sigortalý, rizikonun gerçekleþmesi halinde aþaðýdaki hususlarý yerine getirmekle yükümlüdür:

1.1- Rizikonun gerçekleþtiðini öðrenir öðrenmez ve her halde bu tarihten itibaren en geç beþ iþ günü içinde sigortacýyý durumdan haberdar etmek,

1.2- Rizikonun gerçekleþmesinden hasarýn tahmin ve takdir edilmesine kadar geçen zaman içinde, iþletmedeki aksamayý veya durmayý ortadan kaldýrmak veya en aza indirmek üzere sigortalý deðilmiþcesine gereken önlemleri almak ve sigortacý tarafýndan bu amaçla verilen talimatlara uymak,

1.3- Zarar tespit ve takdir edilinceye kadar zarar ve kayýplarýn meydana geldiði yerde, zorunlu haller dýþýnda, hasarýn saptanmasýný güçleþtirecek ya da hasar miktarýný artýracak nitelikte herhangi bir deðiþiklik yapmamak,

1.4- Tazminat talebinin incelenmesiyle ilgili olarak sigortacý tarafýndan talep edilecek muhasebe defter ve kayýtlarýný, makbuz ve faturalarý, bilanço ve diðer belgeleri, gereken bilgi ve açýklamayý, her türlü delili ve rücu hakkýnýn kullanýlmasý açýsýndan gerekli diðer bilgi ve belgeleri gideri kendine ait olmak üzere temin etmek,

1.5- Tazmin yükümlülüðü, tazminat miktarý ve rücu haklarýnýn tayini amacýyla, sigortacýnýn ya da yetkili kýldýðý temsilci ya da temsilcilerinin sigorta konusu deðerler ve bunlara iliþkin belgeler üzerinde yapacaklarý incelemelere izin vermek,

1.6- Kar kaybýna neden olan doðrudan zararlarý temin eden sigorta sözleþmelerinden ve varsa sigorta konusuyla ilgili diðer sigorta sözleþmelerinden sigortacýyý haberdar etmek,

1.7- Bu genel þartlarýn A.3 maddesi uyarýnca tespit edilen tazminat süresinin bitiminde, yahut dönemler itibariyle ödeme kararlaþtýrýlmýþsa her dönem sonunda en geç 30 gün içinde ayrýntýlý tazminat talebini sigortacýya yazýlý olarak vermek.

B.2- Kar Kaybýný Azaltýcý Önlemler

Sigorta ettiren ve/veya sigortalý, iþbu sözleþme ile temin olunan rizikonun gerçekleþmesi halinde zararý önlemeye, azaltmaya ve hafifletmeye yarayacak önlemler ile sigortacý tarafýndan bu yönde alýnmasý istenen önlemleri almakla yükümlüdür. Alýnan önlemlerden doðan masraflara iliþkin giderler bu önlemler faydasýz kalmýþ olsa bile, sigortacý tarafýndan ödenir. Bu önlemler alýnmadýðý takdirde, sigorta ettiren ve/veya sigortalýnýn kusuru halinde, kusurun aðýrlýðýna göre sigortacýnýn ödemekle yükümlü olduðu bedel indirilir. Eksik sigorta var ise, sigortacý bu masraflarý, A.6 maddesinde belirtilen orana göre azaltarak öder.

B.3- Alternatif Ýþyerinde Faaliyet

Tazminat süresi içinde sigortalýnýn faaliyetini sözleþmede tanýmlanandan farklý bir iþyerinde yürütmesi veya bu faaliyetin sigortalý adýna baþkalarýnca sürdürülmesi durumunda, elde edilen gelir, sigortalýnýn tazminat süresi boyunca temin ettiði cironun hesaplanmasýnda dikkate alýnýr.

B.4- Rizikonun Gerçekleþmesi Halinde Sigortacýnýn Haklarý ve Yükümlülükleri

Riziko gerçekleþtiðinde sigortacý veya yetkili kýldýðý kimseler, kar kaybýný azaltmak amacýyla makul ve uygun þekillerde, zararýn meydana geldiði yerlere girebilirler. Sigortacý bu þekilde hareket etmekle herhangi bir tazminat sorumluluðu yüklenmiþ olmaz ve poliçe hükümlerinden doðan haklarýnýn herhangi birinden feragat etmiþ sayýlmaz.

Sigortacý hasar miktarýna iliþkin belgelerin kendisine verilmesinden itibaren en geç 30 gün içinde gerekli incelemelerini tamamlayýp hasar ve tazminat miktarýný tespit ederek sigorta ettirene ve/veya sigortalýya bildirmek zorundadýr.


B.5- Hasarýn Tespiti

Bu sözleþme ile temin edilmiþ kar kaybýnýn ve kar kaybýný önlemeye ya da azaltmaya yönelik iþletme maliyetindeki artýþýn miktarý taraflar arasýnda yapýlacak anlaþmayla tespit edilir.

Taraflar zarar miktarýnda anlaþamadýklarý takdirde, zarar miktarýnýn tayini için hakem-bilirkiþilere gidilmesini kararlaþtýrabilirler; bu husus bir tutanakla tespit edilir. Bu takdirde zarar miktarý aþaðýdaki esaslara uyularak saptanýr ve sigortacýdan tazminat talep edilmesi halinde, zarar miktarýyla ilgili hakem-bilirkiþi kararý tazminatýn saptanmasýnda esas teþkil eder. Tek hakem-bilirkiþi seçilmiþ ise atandýðý tarihten, diðer halde ise üçüncü hakem bilirkiþinin seçilmesinden itibaren en geç üç ay içinde ve her halde kar kaybýna neden olan olaya iliþkin tazminat süresinin bittiði tarihten itibaren altý ay içinde raporun teblið edilmemesi halinde, taraflar zarar miktarýný her türlü delille ispat edebilirler.

Taraflar, uyuþmazlýðýn çözümü için tek hakem-bilirkiþi seçiminde anlaþamadýklarý takdirde, her biri kendi hakem-bilirkiþisini seçer ve bu hususu C.5 maddesinde belirtilen esaslara uygun olarak diðer tarafa bildirir. Taraf hakem-bilirkiþiler ilk toplantý tarihinden itibaren yedi gün içinde ve incelemeye geçmeden önce, bir üçüncü hakem-bilirkiþi seçerler ve bu durumu bir tutanakla saptarlar. Üçüncü hakem-bilirkiþi, ancak taraf hakem-bilirkiþilerin anlaþamadýklarý hususlarda, anlaþmazlýðýn sýnýrlarý içinde karar vermeye yetkilidir. Hakem-bilirkiþilerin kararlarý tek bir raporda toplanýr ve taraflara ayný zamanda teblið edilir.

Taraflardan herhangi biri, diðer tarafça yapýlan tebliðden itibaren 15 gün içinde hakem-bilirkiþisini seçmez, yahut taraf hakem-bilirkiþiler üçüncü hakem-bilirkiþinin seçimi konusunda yedi gün içinde anlaþamazlarsa, taraf hakem-bilirkiþi veya üçüncü hakem-bilirkiþi, taraflardan birinin isteði üzerine hasar yerindeki ticaret davalarýna bakmaya yetkili mahkeme tarafýndan ve uzman kiþiler arasýndan seçilir.

Hakem-bilirkiþilere, uzmanlýklarýnýn yeterli olmadýðý gerekçesiyle ve hakem- bilirkiþinin kimliðinin öðrenildiði tarihten itibaren yedi gün içinde itiraz olunabilir. Süresinde kullanýlmayan itiraz hakký düþer.Hakem-bilirkiþi ölür, görevden çekilir veya reddedilirse, yerine ayný usule göre yenisi seçilir ve göreve kalýnan yerden devam edilir.

Sigorta ettirenin ve/veya sigortalýnýn ölümü, seçtiði hakem-bilirkiþinin görevini sona erdirmez.

Hakem-bilirkiþiler, zarar miktarýnýn saptanmasý konusunda gerekli görecekleri deliller ile bu saptamada kullanýlacak kayýt ve belgelerin kendilerine verilmesini isteyebilir, hasar yerinde incelemede bulunabilirler.

Hakem-bilirkiþilerin veya üçüncü hakem-bilirkiþinin, zarar miktarý konusunda verecekleri kararlar kesindir, taraflarý baðlar. Hakem-bilirkiþi kararlarýna, ancak tespit edilen zarar miktarýnýn gerçek durumdan önemli þekilde farklý olduðu gerekçesiyle ve bu kararlarýn teblið tarihinden itibaren yedi gün içinde, rizikonun gerçekleþtiði yerdeki ticaret davalarýna bakmaya yetkili mahkemede itiraz edilebilir.

Taraflar seçtikleri hakem-bilirkiþilerin ücret ve giderlerini kendileri öder. Tek hakem-bilirkiþinin veya üçüncü hakem-bilirkiþinin ücret ve giderleri ise taraflarca yarý yarýya ödenir.

Zarar miktarýnýn saptanmasý, bu sözleþme ve mevzuattaki mevcut hüküm ve þartlarýn ileri sürülmesini etkilemez.

B.6- Tazminatýn Hesabý

Sözleþmede sigortalýnýn ticari faaliyetinin özelliði gereði ayrý bir hesap tarzý belirtilmedikçe ve tanýmlama yapýlmadýkça sigorta tazminatý; cirodaki azalma ve iþ maliyetindeki artýþ sonucu ortaya çýkan brüt kar kaybýndan, tazminat süresi içinde brüt kardan ödenmesi gereken, ancak hasar nedeniyle ödenmeyen veya tasarruf edilen iþletme giderleri düþülerek hesaplanýr.

Cirodaki Azalma Sonucu Meydana Gelen Brüt Kar Kaybý: Brüt kar oranýnýn, tazminat süresi içinde ve hasar sebebiyle azalmýþ olan ciro miktarýna (standart ciro ile elde edilen ciro arasýndaki farka) uygulanmasýndan elde edilen miktardýr.

Ýþletme Maliyetindeki Artýþtan Kaynaklanan Brüt Kar Kaybý: Cirodaki azalmayý önlemek amacýyla gerekli ve kabul edilebilir nitelikteki maliyet artýþýdýr. Ancak bu artýþýn, tazminat süresi içinde yapýlmýþ olmasý ve azalmasý önlenen ciro miktarýna brüt kar oranýnýn uygulanmasýyla elde edilecek tutarý aþmamasý gerekir.


Poliçede yer alan tüm hesaplamalarda Katma Deðer Vergisi hariç tutulur.

Tanýmlar

Aþaðýda belirtilen hususlar esas itibariyle sigorta sözleþmesinde belirlenir. Bu hususlarýn sigorta sözleþmesinde ayrýca belirlenmemesi halinde aþaðýda yazýlý tanýmlar geçerli kabul edilmiþ olur.

Brüt Kar: Ciro ve varsa kapanýþ stoklarý toplamý ile, varsa açýlýþ stoklarý ve taraflarca sigorta sözleþmesinde açýkça belirtilen iþletme giderleri toplamý arasýndaki müspet farktýr.

Ciro: Ýþletmenin sözleþmede belirtilen ticari faaliyeti ile ilgili satýþlardan ve/veya sunduðu hizmetlerden elde ettiði gelirlerin toplamýdýr.

Senelik Ciro: Hasar tarihinden geriye doðru 12 aylýk cirodur.

Standart Ciro: Hasar tarihinden hemen önceki 12 ay içinde tazminat süresine karþýlýk gelen zaman içindeki cirodur. Tazminat süresinin 12 ayý geçmesi durumunda bu süre artýrýlýr.

Brüt Kar Oraný: Hasar tarihinden önceki faaliyet yýlýnda elde edilen brüt karýn ciroya oranýdýr.

Brüt kar oraný, senelik ciro ve standart ciro hesaplanýrken, iþletmenin geliþme seyrindeki deðiþmelerin ve hasardan önce veya sonra iþletme faaliyetini etkileyen diðer koþullardaki deðiþmelerin veya hasar gerçekleþmemiþ olsa bile iþletme faaliyetini etkileyebilecek faktörlerin deðerlendirilmesi için ayarlama yapýlabilir. Bu þekilde bulunacak rakam, hasarý takip eden ilgili süre içinde hasarýn gerçekleþmemiþ olmasý durumunda elde edilebilecek rakama mümkün olduðu kadar yakýn olmalýdýr.

B. 7- Tazminat Hakkýnýn Eksilmesi veya Düþmesi

Sigorta ettiren ve/veya sigortalý, rizikonun gerçekleþmesinden sonraki yükümlülüklerini yerine getirmez ve bundan dolayý zarar miktarýnda bir artýþ olursa, bu artýþ sigortacýnýn ödeyeceði tazminattan indirilir.

Sigorta ettiren ve/veya sigortalý, rizikonun gerçekleþmesine kasten sebebiyet verir veya kasten zarar miktarýný artýrýcý eylemlerde (faaliyetini yürütmemesi hali de dahil olmak üzere) bulunursa poliçeden doðan haklarý düþer.

Bu maddede yazýlý hallerin ispatý sigortacýya aittir.

B.8- Hasar ve Tazminatýn Sonuçlarý

8.1- Kar kaybýndan kaynaklanan tazminat, sigortacýnýn A.3 maddesinde belirtilen esaslar uyarýnca sorumlu olduðu sürenin bitiminden itibaren en geç 30 gün içinde ödenir. Ancak, taraflar tazminatýn, faaliyetin durduðu ya da aksadýðý süre içinde belirli devreler itibariyle kýsým kýsým ödenmesini kararlaþtýrabilirler.

8.2- Sigortacý, ödediði tazminat tutarýnca hukuken hak sahibi yerine geçer, sigorta ettiren ve/veya sigortalý, sigortacýnýn açabileceði davalarda yararlý olabilecek bilgi ve belgeleri gecikmeksizin sigortacýya vermek zorundadýr.

8.3- Rizikonun gerçekleþmesiyle tam hasar meydana geldiði takdirde sigorta teminatý sona erer. Kýsmi hasar halinde, sigorta bedeli rizikonun gerçekleþtiði tarihten itibaren, ödenen tazminat miktarý kadar eksilir.


Sigorta bedelinin maddeler halinde tasnif edilmiþ veya gruplara ayrýlmýþ olmasý hallerinde de ayný usul geçerlidir.

Sigorta bedelinin eksildiði hallerde, sigorta ettiren talepte bulunduðu takdirde ve bu tarihten itibaren gün esasý üzerinden prim alýnmak suretiyle sigorta bedeli yükseltilebilir.

8.4- Kýsmi hasarlarda taraflar sigorta sözleþmesini feshetme hakkýna sahiptir. Taraflar fesih hakkýný ancak tazminat ödenmeden önce kullanabilir.

Feshin hüküm ifade ettiði tarihe kadar geçen sürenin primi, gün esasý üzerinden hesap edilir ve fazlasý iade edilir.

C- Çeþitli Hükümler

C.l- Sigorta Priminin Ödenmesi, Sigortacýnýn Sorumluluðunun Baþlamasý ve Sigorta Ettirenin Temerrüdü

Sigorta priminin tamamý, taksitle ödenmesi kararlaþtýrýlmýþsa ilk taksit poliçenin tesliminde ve diðer taksitler poliçede belirtilen tarihlerde ödenir. Aksi kararlaþtýrýlmadýkça, sigorta priminin tamamýnýn veya ilk taksitin ödenmemesi halinde, poliçe teslim edilmiþ olsa dahi sigortacýnýn sorumluluðu baþlamaz ve bu þart poliçeye yazýlýr.

Prim ödeme borcunda temerrüde düþülmesi halinde Borçlar Kanunu hükümleri uygulanýr.

Rizikonun gerçekleþmesi halinde taksitlerin tümü muaccel olur ve bu þart poliçeye yazýlýr.

Bu madde uyarýnca sigorta sözleþmesinin feshedilmiþ sayýldýðý hallerde, sigortacýnýn sorumluluðunun devam ettiði süreye karþýlýk gelen prim, gün esasý üzerinden hesaplanarak fazlasý sigorta ettirene iade edilir.

C.2- Sigorta Ettirenin Sözleþme Yapýldýðý Sýrada Beyan Yükümlülüðü

Sigortacý sözleþmeyi, sigorta ettirenin teklifnamede, teklifname yoksa poliçe ve eklerinde yazýlý beyanýna dayanarak düzenler.

Sigorta ettirenin beyaný gerçeðe aykýrý veya eksik ise, sigortacýnýn sözleþmeyi yapmamasýný veya daha aðýr þartlarla yapmasýný gerektirecek hallerde; sigortacý durumu öðrendiði tarihten itibaren 30 gün içinde sözleþmeden cayabilir veya sözleþmeyi yürürlükte tutarak ayný süre içinde prim farkýný talep edebilir.

Sigorta ettiren, talep edilen prim farkýný kabul ettiðini sekiz gün içinde bildirmediði takdirde sözleþme feshedilmiþ olur. Ancak, prim farkýnýn kabul edilmemesi nedeniyle sözleþmeden cayýlmasý, sigortacýnýn gerçeðe aykýrý ve eksik beyaný öðrendiði tarihten itibaren bir aylýk süre içinde gerçekleþmek durumundadýr.

Cayma veya feshin hüküm ifade ettiði tarihe kadar geçen sürenin primi, gün esasý üzerinden hesaplanýr ve fazlasý iade edilir.

Sigorta ettirenin kasýtlý olarak gerçeðe aykýrý veya eksik beyanda bulunduðu anlaþýlýrsa, sigortacý riziko gerçekleþmiþ olsa bile sözleþmeden cayabilir ve prime hak kazanýr.

Sigorta ettirenin kastý bulunmadýðý durumlarda, rizikonun sigortacý durumu öðrenmeden önce veya cayma ya da feshin hüküm ifade etmesi için geçecek sürede gerçekleþmesi halinde, sigortacý tazminatý tahakkuk ettirilen prim ile tahakkuk ettirilmesi gereken prim arasýndaki orana göre öder.

Süresinde kullanýlmayan cayma veya prim farkýný talep etme hakký düþer.

C.3- Sigorta Ettirenin ve/veya Sigortalýnýn Sigorta Süresi Ýçerisinde Ýhbar Yükümlülüðü ve Sonuçlarý

Sigorta ettiren ve/veya sigortalý; sigortacýnýn izni olmadan, sözleþmenin yapýlmasýndan sonra ticari faaliyetini yürütmekte kullandýðý deðerlerin bulunduðu yerde ve kullanýþ tarzýnda veya niteliðinde ya da iþletme faaliyetlerine iliþkin hususlarda teklifnamede, teklifname yoksa poliçe ve eklerinde belirtilene göre deðiþiklik yaptýðý takdirde, bu durumu sekiz gün içinde sigortacýya bildirmekle yükümlüdür.

Deðiþiklik, sigortacýnýn sözleþmeyi yapmamasýný veya daha aðýr þartlarla yapmasýný gerektiren hallerden ise, sigortacý durumu öðrendiði tarihten itibaren sekiz gün içinde sözleþmeyi fesheder, yahut prim farkýný talep etmek suretiyle sözleþmeyi yürürlükte tutar.

Sigorta ettiren, talep edilen prim farkýný kabul ettiðini, talebin kendisine ulaþmasýný takip eden sekiz gün içinde bildirmediði takdirde sözleþme feshedilmiþ olur.

Feshin hüküm ifade ettiði tarihe kadar geçen sürenin primi, gün esasý üzerinden hesap edilir ve fazlasý iade edilir.

Süresinde kullanýlmayan fesih veya prim farkýný talep etme hakký düþer.

Sigortalýnýn teklifnamede, teklifname yoksa poliçe ve eklerinde belirtilen ticari faaliyetini yürütmekte kullandýðý deðerlerin bulunduðu yerlerin veya kullanma þeklinin, iþletme faaliyetlerine iliþkin hususlarýn deðiþtirildiðini öðrenen sigortacý, sigorta sözleþmesinin yürürlükte kalmaya devam etmesine razý olduðunu gösteren bir harekette bulunursa fesih ve prim talep etme hakký düþer.

Deðiþiklik, rizikoyu hafifletici nitelikte ve daha az prim uygulamasýný gerektirir hallerden ise, sigortacý, bu deðiþikliðin yapýldýðý tarihten sözleþmenin sona ermesine kadar geçecek süre için gün esasýna göre hesap edilecek prim farkýný sigorta ettirene iade eder.

Sigortacýnýn sözleþmeyi bu deðiþikliklere göre yapmamasýný veya daha aðýr þartlarla yapmasýný gerektiren hallerde;

a) Sigortacý durumu öðrenmeden önce,

b) Sigortacýnýn fesih ihbarýnda bulunabileceði süre içinde,

c) Fesih ihbarýnýn hüküm ifade etmesi için geçecek süre içinde
rizikonun gerçekleþmesi durumunda sigortacý, tazminatý tahakkuk ettirilen prim ile tahakkuk ettirilmesi gereken prim arasýndaki orana göre öder.

C. 4- Menfaat Sahibinin Deðiþmesi

Sözleþme süresi içinde menfaat sahibinin deðiþmesi halinde, sözleþme hüküm ifade etmeye devam eder ve sigortalýnýn sözleþmeden doðan hak ve borçlarý yeni hak sahibine geçer.Deðiþiklik halinde, sigorta ettiren ve sigortanýn varlýðýný öðrenen yeni hak sahibi, durumu 15 gün içinde sigortacýya bildirmekle yükümlüdür.

Sigortacý deðiþikliði, yeni hak sahibi ise sigortanýn varlýðýný öðrendiði tarihten itibaren sekiz gün içinde sözleþmeyi feshedebilir.

Süresinde kullanýlmayan fesih hakký düþer.

Feshin hüküm ifade ettiði tarihe kadar geçen sürenin primi gün esasý üzerinden hesap edilir ve fazlasý yeni hak sahibine iade edilir.

Menfaat sahibinin deðiþmesi anýnda ödenmesi gerekli prim borçlarýndan, sigorta ettiren ile fesih hakkýný kullanmayan yeni hak sahibi birlikte sorumludur.

Sigorta ettiren ve/veya sigortalýnýn ölümü halinde, sözleþmeden doðan bütün hak ve borçlar yeni hak sahibine veya sahiplerine geçer.

C.5- Teblið ve Ýhbarlar

Sigorta ettirenin ve/veya sigortalýnýn bildirimleri sigorta þirketinin merkezine veya sigorta sözleþmesine aracýlýk yapan acenteye noter eliyle veya taahhütlü mektupla yapýlýr. Sigortacýnýn bildirimleri de sigorta ettirenin ve sigortalýnýn poliçede gösterilen adreslerine veya bu adresler deðiþmiþse son bildirilen adreslerine ayný þekilde yapýlýr.

Taraflara imza karþýlýðýnda elden verilen mektup veya telgraf ile yapýlan bildirimler de taahhütlü mektup hükmündedir.

Sigortacý tarafýndan yapýlan fesih ihbarý postaya veya notere verildiði tarihten itibaren 15 gün sonra öðlen saat 12.00'de, sigorta ettiren ve/veya yeni hak sahibi tarafýndan yapýlan fesih ihbarý ise postaya veya notere verildiði tarihi takip eden gün öðlen saat 12.00'de hüküm ifade eder.

Güvenli elektronik imza kullanýlarak elektronik ortamda yapýlan ve sigortacýya, sigortalýya ve sigorta ettirene ulaþtýðý kanýtlanabilen bildirimler de geçerli sayýlýr.

C.6- Ticari ve Mesleki Sýrlarýn Saklý Tutulmasý

Sigortacý ve sigortacý adýna hareket edenler, sigorta ettiren ve sigortalýyla ilgili olarak öðrenecekleri ticari veya mesleki sýrlarýn açýða çýkarýlmasýndan doðacak zararlardan sorumludur.

C. 7- Yetkili Mahkeme

Sigorta sözleþmesinden doðan anlaþmazlýklar nedeniyle sigortacý aleyhine açýlacak davalarda yetkili mahkeme, sigorta þirketinin merkezinin veya sigorta sözleþmesine aracýlýk yapan acentenin ikametgahýnýn bulunduðu veya rizikonun gerçekleþtiði yerdeki, sigortacý tarafýndan açýlacak davalarda ise, davalýnýn ikametgahýnýn bulunduðu yerdeki ticaret davalarýna bakmakla görevli mahkemelerdir.

C.8- Zamanaþýmý

Sigorta sözleþmesinden doðan bütün talepler iki yýlda zamanaþýmýna uðrar.

C.9- Özel Þartlar

Bu genel þartlara aykýrý düþmemek üzere ve sigortalý aleyhine olmamak kaydýyla sözleþmeye özel þartlar konulabilir.

(www.tsrsb.org.tr adresinden alýnmýþtýr.)

                 

    Â©2019 Tüm Hakları Cingöz Sigorta 'ya aittir                         Anadolu Sigorta Ä°zmir AcenteliÄŸi | Kurumsal | Özel SaÄŸlık Sigortası | Trafik Sigortası | Kasko Sigortası | Deprem Sigortası | Konut Sigortası | Ä°ÅŸyeri - Kobi Sigortası | Ferdi kaza Sigortası | Tüm_sigortalar | yasal_bilgilendirme | Ä°letiÅŸim


izmir trafik sigorta fiyatları | ucuz fiyatlar | yurtdışı seyahat sağlık sigortası |yabancı sağlık sigortası | Ucuz sigorta | Hepsi Sigorta | trafik sigortası izmir | Trafik sigortası nekadar | Trafik kaza sigortası | sigorta ücreti | sigorta bedeli | En ucuz Sigorta | araba sigortası | araç sigortası | trafik kasko sigortası | indirim hakkı sigorta | en iyi sigorta | meslek indirimli sigorta | insurance | traffic | insurance agency | günü geçmiş trafik sigortası | hasarlı araç sigortası | cezalı sigorta ücreti | güncel sigorta haberleri | sigorta bilgi merkezi | Sigortacı izmir | Nöbetçi sigortacı izmir | 7/24 sigorta | 35 izmir sigorta | trafik sigortası acentesi | Saglık sigortası izmir | trafik sigortası nerede ucuz | hangi sigorta daha ucuz | sigorta yaptırmak için | izmir de | Araba kaza sigortası | açık sigorta acentesi | uygun sigorta | yeni tescil trafik sigortası | sigorta yenileme | sigorta yaptır | sigorta düzenleme | Doktor sorumluluk sigortası | Mobil Sigorta uygulaması | kaza tespit | izmir de trafik sigortası nerede yaptırılır | Trafik sigortası indirimi | Araç Sigortası | Yeşilkart Sigortası| Anadolu Sigorta şubesi | Sigorta Hizmeti | Tamamlayıcı saglık sigortası | Bireysel saglık sigortası | işgüvenliği uzmanı sorumluluk sigortası |konak sigorta acentesi | DASK sigortası | Deprem sigortası izmir acentesi |Dask izmir yetkili acente konak |


izmir Sigorta Acentesi | Sigorta Acenteliği İzmir | Sigorta İzmir | İzmir Sigorta | İzmir de sigortacı | Sigortası nekadar | Sigortası Fiyatları | En ucuz Sigortası | Sigorta Acenteleri | Konak Sigorta Acentesi | İzmir Çankaya Sigorta Acenteliği | Yetkili Sigorta Acenteliği | Sigorta Acenteliği | Trafik Sigortası İzmir | Hepsi sigorta |İzmir Konut Sigortası | Ev Sigortası İzmir | Sigorta Acenteleri | En ucuz Trafik Sigortası İzmir | İzmir Trafik Sigortası | Sigortası | Deprem sigortası izmir | İzmir deprem sigortası acentesi | Sigorta hesaplama | Sigorta fiyatları | sigorta nekadar | sigorta kaç lira | En yakın sigortacı | Sigorta bürosu | Yangın Sigortası | Hırsızlık Sigortası | Cam Kırılması sigortası | KOBİ Sigortası | Araba Sigortası | Kaza Sigortası | İzmir | Sigortasi | Sigorta acentası izmir | Seyahat Sağlık Sigortası | Doğalgaz Sigortası | Tıbbi Sorumluluk Sigortası izmir | Doktor Sorumluluk Sigortası izmir | Manevi Tazminat | İşyeri Sigortası izmir | Özel Sigorta | Araç Sigortası | Yeşilkart Sigortası izmir acentesi| Anadolu Sigorta Konak izmir acenteleri | Ekstra Trafik Sigortası | Süper Trafik Sigortası izmir | Sınırsız Trafik Sigortası izmir | Sigorta Çekici Hizmeti yolyardımlı trafik | Taksi Sigortası | Kaza Sigortası | Yabanci sağlik Sigortasi